Kommunikationsstrategi

Kommunikationsstrategien giver svaret på, hvad I vil opnå og hvordan I opnår det.

Med afsæt i jeres forretningsstrategi, målgruppeanalyse og en kommunikationsworkshop fastsætter vi sammen jeres overordnede kommunikationsstrategi.

Den svarer på, hvordan I ønsker kunderne opfatter virksomheden. Og ikke mindst hvilke bevidste daglige handlinger, der fører strategien ud og giver resultater på bundlinjen.

Vores kunde

I kommunikationsstrategien rettes fokus på jeres målgruppe. Ved at gennemføre en målgruppeanalyse, finder vi svaret på, hvad kundens behov er, og hvilken værdi jeres virksomhed giver dem.

Succeskriteriet

Måling af effekten er en central del af kommunikationen. Målet er at få størst mulig effekt ud af investeringen. Succeskriteriet er specifikt, målbar, attraktivt (for alle i virksomheden), realistisk og tidsbestemt.

Se eksempel på kommunikationsstrategi

Værdi af kommunikationsstrategien

Udbyttet af kommunikationsstrategien er, at:

  • jeres produkt bliver gjort synlig for kunderne.
  • I kun tiltrækker ønskede kunder.
  • sikre sammenhæng mellem hvad virksomheden står for, og hvad der kommunikeres.
  • udvikle specifikke forretningsområder og udnytte potentiale.
  • synliggør forretningsstrategien.
  • styrke den interne kommunikation og forståelse af strategien.

Only registered users can comment.